OFERTA

Terapia ręki

Terapia ręki jest metodą wspomagającą rozwój motoryki dziecka, precyzyjnych ruchów ręki, dłoni oraz palców. Terapeuta rozpoczyna pracę od wzmocnienia całego ciała, czyli motoryki dużej – prawidłowa postawa, napięcie mięśniowe, ramiona, barki, kręgosłup, łokcie. Następnym etapem zajęć jest usprawnianie motoryki małej u dziecka – ruchy i napięcie nadgarstka, palców, prawidłowy uchwyt, a dopiero na końcu doskonalenie sprawności grafomotorycznej.

Dla kogo terapia ręki?

Dzieci i dorośli:

  • z trudnościami z mową, opóźniony rozwój mowy, afazja,
  • niechętnie wykonujący czynności manualne takie jak pisanie i rysowanie, malowanie, lepienie z plasteliny, układanie drobnych przedmiotów,
  • z trudnościami w planowaniu ruchowym i uczeniu się nowych czynności manipulacyjnych,
  • z problemami z wykonywaniem czynności samoobsługowych (ubieranie, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików),
  • z obniżonym lub podwyższonym napięciem mięśniowym w obrębie kończyny górnej i obręczy barkowej,
  • z trudnościami z koordynacją ruchów obu rąk podczas zabaw manipulacyjnych, wykonywania czynności dnia codziennego,
  • dostarczający sobie dodatkowych silnych doznań proprioceptywnych i domagających się zdecydowanego i mocnego ucisku dłoni, bardzo mocno zaciskają ręce na przedmiotach,
  • z trudnościami z dostosowaniem siły do określonego zadania ruchowego,
  • z trudnościami związanymi z nieprawidłowym napięciem mięśniowym (nadmiernym bądź zbyt małym) – mocno zaciskają kredkę/ołówek bądź kredki wypadają im z dłoni,
  • z zaburzeniami koordynacji wzrokowo-ruchowej i obustronnej integracji, co może przejawiać się niestarannym pismem i mało estetycznymi pracami plastycznymi,
  • nie zachowujący prawidłowej postawy podczas pracy przy stoliku,
  • ze zdiagnozowanymi zespołami genetycznymi, porażeniem mózgowym lub innymi wadami wrodzonymi, dla których trudności w rozwoju funkcji związanych z małą motoryką są charakterystyczne.

Diagnoza terapii ręki:

  • wywiad wstępny z opiekunem,
  • diagnoza – sprawdzenie, czy u dziecka występuje właściwe napięcie mięśniowe, prawidłowa postawa ciała, w jaki sposób trzyma przedmioty w dłoni, poziom koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, orientacja przestrzenna, ogólna sprawność motoryki dużej,
  • przedstawienie wyników diagnozy, odpowiedni dobór ćwiczeń.

Terapia indywidualna:

Terapia ręki polega na wykonywaniu i doskonaleniu różnych umiejętności z obszaru motoryki dużej, motoryki małej, sprawności manualnej, precyzji ruchów rąk, koncentracji uwagi, koordynacji wzrokowo-ruchowej, przekraczanie linii środkowej ciała. Często jest uzupełnieniem terapii integracji sensorycznej lub może być prowadzona niezależnie.

Terapia grupowa:

Niektóre dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym lepiej pracują w małej grupie, mają większą motywację do podejmowania wysiłku i wykonywania ćwiczeń sprawiających trudności. Dlatego również oferujemy zajęcia grupowe dostosowane do potrzeb dzieci.

NeuronkiSI - gabinet terapeutyczny
Zaawansowane ustawienia cookies

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.