OFERTA
Integracja bilateralna
Bilateralna integracja to koordynacja i współpraca obu stron ciała podczas wykonywania różnych czynności (przodu i tyłu, prawej i lewej strony, góry i dołu). Czynnościami wymagającymi takiej współpracy są np.: cięcie nożyczkami, łapanie piłki, szycie, krojenie, czynności samoobsługowe. Bilateralna nauka trwa do wieku szkolnego i zależy od doświadczeń, które mogą zawierać błędne informacje, prowadzące do problemów w nauce takich jak niezrozumienie instrukcji, problemów w rozróżnianiu prawej i lewej strony, problemów z czytaniem, pisaniem, mówieniem, pamięcią, przekraczaniem linii środkowej ciała. Prawidłowa orientacja i odczuwanie schematu własnego ciała są podstawą rozwoju poznawczego i społecznego oraz sprawnego wykonywania czynności w życiu codziennym.
Dla kogo integracja bilateralna?
Dzieci i dorośli:
- z występującym opóźnieniem rozwoju,
- ze specyficznymi trudnościami w nauce – dysleksja, dyspraksja,
- z trudnościami emocjonalnymi,
- z ADHD,
- w spektrum autyzmu,
- którzy pomimo dobrego poziomu poznawczego nie odnoszą sukcesów,
- z obniżoną obustronną koordynacją (np. cięcie nożyczkami),
- z trudnościami z rozróżnieniem stron prawa-lewa,
- unikający przekroczenia linii środkowej ciała (np. krążenia tułowia),
- z niewykształconą w pełni lateralizacją,
- przejawiający niskie umiejętności wykonywania ruchów sekwencyjnych (np. kopanie piłki w ruchu).
Diagnoza integracji bilateralnej:
- wywiad wstępny z opiekunem,
- diagnoza – ustalenie zakresu problemów i zaburzeń w obrębie integracji bilateralnej,
- przedstawienie wyników diagnozy.
Terapia indywidualna:
Terapeuta ustala indywidualny zestaw ćwiczeń ruchowych, które należy wykonywać codziennie w domu. Kolejne spotkania odbywają się co 6 tygodni – mają one na celu sprawdzenie postępów i zmian oraz ustalenie kolejnych ćwiczeń.