OFERTA

Integracja bilateralna

Bilateralna integracja to koordynacja i współpraca obu stron ciała podczas wykonywania różnych czynności (przodu i tyłu, prawej i lewej strony, góry i dołu). Czynnościami wymagającymi takiej współpracy są np.: cięcie nożyczkami, łapanie piłki, szycie, krojenie, czynności samoobsługowe. Bilateralna nauka trwa do wieku szkolnego i zależy od doświadczeń, które mogą zawierać błędne informacje, prowadzące do problemów w nauce takich jak niezrozumienie instrukcji, problemów w rozróżnianiu prawej i lewej strony, problemów z czytaniem, pisaniem, mówieniem, pamięcią, przekraczaniem linii środkowej ciała. Prawidłowa orientacja i odczuwanie schematu własnego ciała są podstawą rozwoju poznawczego i społecznego oraz sprawnego wykonywania czynności w życiu codziennym.

Dla kogo integracja bilateralna?

Dzieci i dorośli:

  • z występującym opóźnieniem rozwoju,
  • ze specyficznymi trudnościami w nauce – dysleksja, dyspraksja,
  • z trudnościami emocjonalnymi,
  • z ADHD,
  • w spektrum autyzmu,
  • którzy pomimo dobrego poziomu poznawczego nie odnoszą sukcesów,
  • z obniżoną obustronną koordynacją (np. cięcie nożyczkami),
  • z trudnościami z rozróżnieniem stron prawa-lewa,
  • unikający przekroczenia linii środkowej ciała (np. krążenia tułowia),
  • z niewykształconą w pełni lateralizacją,
  • przejawiający niskie umiejętności wykonywania ruchów sekwencyjnych (np. kopanie piłki w ruchu).

Diagnoza integracji bilateralnej:

  • wywiad wstępny z opiekunem,
  • diagnoza – ustalenie zakresu problemów i zaburzeń w obrębie integracji bilateralnej,
  • przedstawienie wyników diagnozy.

Terapia indywidualna:

Terapeuta ustala indywidualny zestaw ćwiczeń ruchowych, które należy wykonywać codziennie w domu. Kolejne spotkania odbywają się co 6 tygodni – mają one na celu sprawdzenie postępów i zmian oraz ustalenie kolejnych ćwiczeń.