OFERTA

Diagnoza gotowości szkolnej

Diagnoza pedagogiczna sprawdza, czy dziecko jest gotowe na rozpoczęcie nauki w szkole podstawowej. Celem badania jest określenie poziomu wiedzy, umiejętności, sprawności ruchowej oraz dojrzałości emocjonalnej dziecka. Wyniki przeprowadzonej diagnozy pozwalają określić ryzyko wystąpienia trudności szkolnych m.in. dysleksja, trudności w przetwarzaniu słuchowym, obniżona ogólna sprawność ruchowa i grafomotoryczna. Na ich podstawie konstruowane są programy pracy podczas indywidualnych zajęć z terapii pedagogicznej.

Dla kogo pedagogiczna diagnoza gotowości szkolnej?

 

  • Dzieci 6-letnie realizujące roczne przygotowanie przedszkolne „0”, przejawiające trudności:
    • w małej motoryce: posługiwanie się nożyczkami, przyborami piśmienniczymi, sztućcami,
    • w ogólnej sprawności ruchowej: koordynacja ruchowa, nieprawidłowa postawa oraz napięcie mięśniowa, utrzymywanie równowagi, jazda na rowerze/hulajnodze,
    • w orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni,
    • z zapamiętywaniem znaków graficznych, które występują w najbliższym otoczeniu,
    • utrzymująca się wada wymowy, niepoprawne wymawianie wielu głosek, zamiana głosek, tworzenie nowych słów/określeń,
    • w percepcji słuchowej: różnicowanie dźwięków, dzielenie wyrazów na sylaby/głoski, wyróżnianie głosek na początku i na końcu wyrazu, rozróżnianiu głosek w wyrazach podobnie brzmiących (półka-bułka, koza-kosa),
    • w rozumieniu poleceń zawierających kilka czynności do wykonania,
    • w zapamiętywaniu wierszyków, rymowanek, piosenek,
    • niechęć do zabawy puzzlami, klockami, układankami;
    • trudności ze sprawnym odtworzeniem z pamięci szeregu cyfr, nazw miesięcy, pór roku;
    • trudności z samoobsługą: zapinaniem guzików, zawiązywaniem sznurowadeł itp.

Diagnoza pedagogiczna :

  • wywiad wstępny z opiekunem,
  • wykonanie prób testowych z dzieckiem,
  • przygotowanie raportu przez terapeutę i omówienie wyników z opiekunem.